Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Isnin, 6 Jun 2011

Racun dalam badan...5 minuman boleh dijadikan penawar... Insyaallah


Mahu atau tidak setiap hari kita memakan makanan yang beracun. Buah yang dibeli di pasar mengandung kadar racun begitu juga dengan sayur-sayuran. Tujuannya adalah untuk mencegah dari serangga makhluk perosak.

Terdapat lima minuman yang boleh diamalkan untuk meneutralkan kembali kadar racun dalam tubuh kita.

1-air kelapa.
Air ini sangat berkhasiat untuk menawar segala racun dalam badan. pengalaman ketika saya masih kanak-kanak dimana saya terminum racun penyembur nyamuk tetapi apabila diberi minum air kelapa barulah keadaan saya kembali stabil.

2-Air mineral
Dr Poonam Rathod pakar kesihatan menegaskan banyak minum air mineral secara teratur mampu membersihkan sistemm pencernaan dan menghilangkan racun pada usus.

3- Jus Labu air
Jus labu adalah obat alami yang sangat baik bagi mereka yang menderita masalah pencernaan dan keasaman.

4-Teh Hijau
Teh hijau adalah antioksida alami. Ini mengandung polifenol yang membantu meregulasi glukosa dalam darah. “Polyphenol menghambat pergerakan glukosa ke dalam sel-sel lemak, sehingga mencegah mereka memasuki aliran darah,” kata Dr Rathod.

5-Jus orenge

Adalah sumber vitamin C, yang dikenal untuk meningkatkan kekebalan tubuh. “Jeruk kaya flavonoid, antioksidan, yang melindungi sistem kekebalan tubuh manusia dengan bertindak melawan kuman dan bakteri yang menyebabkan penyakit,” kata Dr Rathod.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan