Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Jumaat, 10 Jun 2011

Adakah Ini Satu Kebetulan...?


 Cuba kira... 1 Ramadan pada tahun 2012 jatuh pada 20 Julai hari Jumaat, jadi 3 Ogos 2012 bersamaan 15 Ramadan jatuh juga hari Jumaat.Sama dengan hadis Nabi pasal huru hara besar yang akan jadi pada tengah malam pertengahan bulan Ramadan iaitu hari Jumaat 15 Ramadan dekat bumi ni yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur, pasal satu suara yang amat dahsyat akan kita dengar dekat langit,bukan kiamat tapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3,yang tinggal cuma 1/3 shj.


( NASA Amerika ada bagitau pada 21-12-2012 planet X akan lintas mai kat bumi ni)

Adakah kita semua ni tergolong dalam 1/3 tu... ALLAH sahaja maha mengetahui... cuba kita
tengok hadis nabi kat bawah ni
Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahwa Rasulullah saw. bersabda yg bermaksud:

Apabila telah muncul satu suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadilah huru-hara di bulan Syawwal...". Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah?" Baginda menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jum'at.

Suara keras itu akan membangunkan orang tidur, ketika itu orang yang berdiri akan jatuh terduduk, para gadis keluar dari pingitannya, pada malam Jum'at di tahun itu kerap terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan solat Subuh pada hari Jum'at, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah telinga kalian.

Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah: "Subhana Malikul Quddus , Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus!", karena barangsiapa melakukan hal itu ia akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu ia akan binasa".

Wallahuaklam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan