Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Jumaat, 29 Julai 2011

Bahaya penyakit kemurungan...

Suatu ketika dulu saya pernah menerima seorang klien yang mengadu menghadapi pelbagai masaalah sehingga menyebabkan kemurungan. Orang yang diserang penyakit ini biasanya tidak mahu bercakap suka bersendirian. Ada ketikanya kelihatan agak resah gelisah.

Alhamdulillah setelah beberapa sessi kaunseling dijalankan keadaannya bertambah baik. Penyakit ini kalau dibiarkan boleh membawa risiko yang lebih berat. Inilah yang berlaku kepada seorang lelaki yang bernama Mohd Ashraf Hafiz apabila pemohonannya ungtuk menukar nama kepada Aleesya Farhana ditolak oleh hakim meskipun ia telah menjalani pembedahan menukar jantina dari lelaki kepada wanita.

Kini MohdAshraf Hafiz sedang dirawat di wad ICU Hospital Sultanah Nur Zahirah kerana mengalami masaalah jantung dan tekanan darah rendah akibat kemurungan.Bapanya Abd Aziz hmad mengesahkan anaknya muntah teruk dan tidak sedarkan diri sejak jam 3 pagi tadi. Berita terkini yang diterima Mohd Ashraf telah menghembuskan nafas yg terakhir moga Allah merahmati rohnya - Al-fatihah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan