Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Selasa, 12 Julai 2011

Mintak maaf...aku ada prinsip

Kadangkala orang tak faham. Depa dok ingat jadi ustaz ni semua boleh. Ke tengah ketepi pun boleh. Nak jadi ustaz cemerlang kena sentiasa hadhari. Islam kena ikut zaman...bukannya zaman ikut Islam. Ada kaa lagu tuu. Aku tak pakailah mazhab-mazhab hadhari nie

Kadangkala depa buat majlis ada unsur-unsur lagho aku tak pi, mungkin ada yang kata aku nie tak sporting. Soal nie bagi aku adalah soal prinsip. Depa suruh baca doa selamat minta supaya diberkati majlis, tup-tup lepaih tu ada pulak menyanyi sambil goyang-goyang badan...fuuuih tak kuasa aku nak melayan. Pi mai...pi mai aku pegang apa yang ada ada dalam pekeliling Jabatan Mufti Sabah mengenai doa di majlis-majlis rasmi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan