Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Khamis, 21 Julai 2011

Haram Jadah Iblis Syaitan..tak habis-habis dengan meeting

Dalam satu mesyuarat (meeting) tergembar, iblis syaitan sebuk berbincang bagaimana untuk melalaikan manusia. Antara butiran perbincangan adalah seperti berikut.

"Kita tidak dapat melarang kaum muslim ke Masjid","Kita tidak dapat melarang mereka membaca Al-Qur'an dan mencari kebenaran",
"Malah kita tidak dapat melarang mereka mendekatkan diri dengan Tuhan mereka Allah swt dan Pembawa risalah-Nya Muhammad",
"Pada masa mereka melakukan hubungan dengan Allah swt, maka kekuatan kita akan lumpuh. Urat sendi kita lemah"
Bregeder General Iblis memberi pendapat
"Oleh sebab itu, biarkanlah mereka pergi ke Masjid, biarkan mereka tetap melakukan kesukaan mereka, tetapi curi waktu mereka, sehingga mereka tidak lagi ada waktu untuk lebih mendekatkan diri kepada Allah swt.

Lalu prebet iblis dan lans kopral iblis tersengeh-sengeh menyatakan.."Inilah yang akan kita lakukan,""Alihkan perhatian mereka dari usaha mendekatkan kepada ALLAH SWT dan awasi terus kegiatannya sepanjang hari!". Kapten syaitan menambah" Bagaimana kami melakukannya?" tanya sarjan syaitan pula.

Sebagai pengerusi mesyuarat general syaitan Azazil mengeluarkan arahan. "Sibukkan mereka dengan hal-hal yang tidak penting dalam kehidupan mereka, dan ciptakan tipu daya untuk menyibukkan fikiran mereka..Rayu mereka agar suka berbelanja..belanja...belanja dan seterusnya berhutang...berhutang dan berhutang".

"Pujuk para isteri untuk bekerja di luar rumah sepanjang hari dan para suami bekerja 6 sehingga 7 hari dalam seminggu, 10 - 12 jam seminggu, sehingga mereka merasa bahawa hidup ini sangat kosong."

"Jangan biarkan mereka menghabiskan waktu bersama anak-anak mereka.""Jika keluarga mereka mulai tidak harmoni, maka mereka akan merasa bahawa rumah bukanlah tempat mereka melepaskan letih apabila pulang dari bekerja".

"Dorong terus cara berfikir seperti itu sehingga mereka tidak merasa ada ketenangan di rumah.""Pikat mereka untuk terus membunyikan radio atau kaset semasa mereka membawa kenderaan"."Dorong mereka untuk memasang TV, VCD, CD dan PC di rumah. "Sepanjang hari, bunyikan muzik terus menerus di semua restoran mahu pun kedai-kedai di dunia ini."

"Hal ini akan mempengaruhi fikiran mereka dan merosak hubungan mereka dengan ALLAH SWT dan Rasul-Nya""Penuhi meja-meja rumah mereka dengan majalah-majalah dan tabloid"."Penuhi mereka dengan berbagai berita dan gosip selama 24 jam sehari"."Serang mereka dengan berbagai iklan-iklan di jalanan"."Penuhi peti surat mereka dengan informasi tak berguna, katalog-katalog, undian-undian, tawaran-tawaran dari berbagai macam iklan.

"Muat gambaran wanita yang cantik itu yang langsing dan berkulit cantik di majalah dan TV, untuk menggiring para suami berfikir bahawa PENAMPILAN itu menjadi unsur terpenting, sehingga membuat para suami tidak tertarik lagi pada isteri-isteri mereka"

"Buatlah para isteri menjadi sangat letih pada malam hari, buatlah mereka sering sakit kepala".
"Jika para isteri tidak memberikan cinta yang diinginkan sang suami, maka mereka akan mulai mencari di luaran".
"Hal inilah yang akan mempercepat retaknya rumahtangga sebuah keluarga""Terbitkan buku-buku cerita untuk mengalihkan kesempatan mereka untuk mengajarkan anak-anak mereka akan makna solat."

"Sibukkan mereka sehingga tidak lagi punya waktu untuk mengkaji bagaimana ALLAH SWT menciptakan alam semesta. Arahkan mereka ke tempat-tempat hiburan, sukan, pertandingan-pertandingan, konsert muzik dan panggung wayang."

"Buatlah mereka menjadi sibuk...sibuk...sibuk." "Perhatikan, jika mereka jumpa dengan orang soleh, bisikkan gosip-gosip dan percakapan tidak bererti, sehingga percakapan mereka tidak bermakna apa-apa (lagho)

"Isi kehidupan mereka dengan keindahan-keindahan semua yang akan membuat mereka tidak ada waktu untuk mengkaji kebesaran Allah swt"

Serentak dengan arahan ini ahli mesyuarat iblis mengangkat tangan dan melaungkan "kita pasti akan berjaya untuk menambahkan ahli neraka syaitan and the compeny
Haram jadah punya meeting.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan