Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Ahad, 24 Julai 2011

Minuman Tenaga!!!Minuman Dari Darah Manusia

Taukah! anda bahawa Fungsi utama darah adalah mengangkut oksigen diperlukan untuk hidup diseluruh tubuh. Darah juga membekalkan tisu dengan zat, menyingkir bahan kumuhan, dan mengandungi pelbagai bahan sistem imunisasi bertujuan mempertahankan badan dari jangkitan kuman.

Sebuah perusahaan berani menciptakan produk minuman bertema “Ramuan Darah Manusia Berenergi”.



Tak sangka ade jugak segelintir manusia memanfaatkan darah sebagai minuman bertenaga. Korang yang dengar pon mesti korang rasa menjijikkan kan!

Tapi bagi negara yang membolehkan rakyatnyer mengambil darah sebagai minuman,minuman ini menjadi produk yang sangat mencabar lagi-lagi apabila dikatakan minuman ini sangat nikmat dan menambahkan tenaga dalam badan.

Sebuah syarikat berani mencipta produk bungkusan minuman bertema 'Ramuan Darah Bertenaga'. Seperti dikutip dari Shine, produk berharga US $ 5 ini mungkin menjadi minuman darah sintetik pertama di dunia. Agar selesa diambil, rasanya sengaja dibuat berubah-ubah dengan cita rasa buah. Layaknya darah, ramuan mengandungi zat besi, protein, kafein, dan elektrolit koktel, itu juga berwarna merah. Bahkan bungkusan dibuat seperti beg-beg pemindahan darah.

Mereka yang mengambil darah disebut hematophagy. Ada pula yang disebut denganSanguinarians atau vampirik. Kebanyakan Sanguinarians mengatakan bahawa merekamempunyai nafsu untuk mencari 'penderma' darah segar manusia untuk dimakan. Namun,majoriti lebih menikmati darah dari haiwan seperti ayam, itik, rusa, atau lembu.

Yang pasti, mereka harus berhati-hati apabila mengambil darah kerana berpotensi diseranghepatitis, AIDS, malaria dan penyakit menular seksual.


Macam-macam da nak jadi setan ke aper? Or zombi? hahaaa pelik-pelik jer


Tiada ulasan:

Catat Ulasan