Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Rabu, 19 Oktober 2011

Laut bergelora menjadi tenang menerima Abu Al-Quran

Sememangnya mukjizat Allah atas Rasulnya saw masih kekal hingga ke hari ini hatta hingga kiamat ialah Al-Quran. Gementarnya hati orang yg soleh apabila membaca Al-Quran. Tenangnya hati yang kusut apabila mendengar bacaan Al-Quran. Begitulah situasi yang berlaku ketika pembuangan Abu Al-Quran di Pulau Sembilan yang dilakukan oleh Mufti Perak, secara tiba-tiba lautan bergelora menjadi tenang dan damai.

Kejadian itu disaksikan lebih 30 ahli rombongan Abu al-Quran yang dibakar itu dikumpul Syarikat Percetakan Saufi di Batu 10, Jalan Cheras, Kajang, Selangor, sebelum dihantar ke dermaga Pangkalan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) Lumut pada jam 9.30 pagi semalam menggunakan van milik syarikat berkenaan.

Sebanyak 170 plastik hitam mengandungi abu itu dipindahkan ke kapal KM Marlin milik Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) sebelum dibawa ke tengah laut kira-kira 8.2 batu nautika dari pangkalan TLDM.

Al-Quran itu adalah "kalamullah". Justeru itu Allah sendiri yang menjaganya.

إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ
Sesungguhnya Kamilah yang menurunkan Az-Zikra (Al-Qur'an), dan Kamilah yang memelihara dan menjaganya. -Al-Hijr:9

Itulah diantara tanda-tanda kebesaran Allah dan membuktikan Al-Quran itu adalah mukjizat yang besar.

Abu Al-Quran menjadikan laut bergelora tiba-tiba menjadi tenang, bagaimana jika Al-Quran itu sendiri agaknya?

Tetapi manusia leka dan lalai, meninggalkan Al-Quran dan ajaran yang terkandung di dalamnya.

Lebih dasyat, ada pula yang hendak menipu Allah, RasulNya dan orang beriman, cuba menjadi wira ajaran Al-Quran sedangkan mereka sebenarnya penentang utama ajaran dan hukum Allah dan RasulNya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan