Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Selasa, 18 September 2012

Kenderaan makin canggih...tanda kiamat sudah hampir?


Inilah antara kereta yang paling laju di dunia.

1. Bugatti Veyron
Top Speed : 267 mph,
Top Speed Time: 0-60 in 2.5 secs.
Engine: Aluminum, Narrow Angle 8 Liter W16 Engine with 1200 hp,
Price: $1,700,000.
Bugatti Veyron the fastest car in the world at 267 mph.

Hari Kiamat tak akan datang kecuali insiden ini juga terjadi. Waktu akan semakin singkat, di mana jarak akan semakin pendek dengan penggunaan kenderaan.'' (Buhari, Fitan.25; Ahmad ibn Hanbal, Musnad, 2/313).


Banyak sahabat aku sudah tukar kereta baru. Ada yang pakai Toyata Alphard. Harga 300,000+ Ada yang pakai Honda accord 2.5 fulamak canggihnya. Namun tak kisahlah kalau mampu bayar. Tapi nak habak mai, bila kita lihat pada hadis yang menyebut jarak semakin pendek menunjukkan betapa benar hadis Nabi saw itu. Kita terasa dunia ini semakin kecil. Baru tadi dok besembang sambil pekena teh tarik ngan roti canai dengan sorang shbt yg akan bertolak ke KL...3 jam lepaih tu bunyi telefon dengar suara dia "Aku dah sampai kat tempat rehat Jejantas Sg.Buloh nie. Amboi mak...cepatnya, Taiping K.Lumpur macam naik beskal  dari Taiping ke Batu Kurau je?

Allah hu akbar..bila lagi kita nak sedar ke diri? Kelitin sana...kelitin sini apa amal pun tak dibuat. Masa banyak dihabiskan sia-sia. Aku balik dari Kuala Terangganu member tanya..berapa jam ustaz. Aku jawab 6 jam setengah..Ooi laju tu ustaz. Memanglah aku pakai CRV tutup cermin mana nak terasa laju. Dalam hati berkata akan datang mungkin ada kereta lebih laju lagi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan