Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Selasa, 26 Jun 2012

Salahkah saya botakkan kepala saya kerana saya seorang muslimah


Rupa-rupanya, selebriti ini bekerja dengan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat. Maka kita nak tahu apa kata menterinya – Najib Tun Razak – jangan duduk diam buat tak tahu mengenai perkara ini!

Ras Adiba Radzi telah diberi tahu, tapi dia tetap berdegil mahu membotakan rambutnya untuk menunjukkan perpaduan dengan Majlis Kanser Negara (MAKNA) kempen kesedaran kanser, Jom Botak

Tiada jalan lain, maka terpaksalah Stesen TV NTV7 menggantung kemunculannya sebagai pengacara sambilan di udara sehingga rambutnya tumbuh kembali ke panjang yang boleh diterima.

Mengikut laporan, seseorang dari jabatan agama telah menegurnya kerana ada fatwa yang melarang wanita dari mencukur kepala mereka.

"Saya bertanggungjawab kepada Tuhan. Islam adalah satu cara hidup, dan kita diberitahu untuk sentiasa membantu orang. Saya adalah seorang Muslim, saya sembahyang lima kali sehari dan saya sayangkan agama saya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan