Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Rabu, 23 Mei 2012

Pelik tapi benar ...Gadis Api yang bisa membakar...

Ho Chi Minh, Vietnam, Seorang kanak-kanak perempuan h 11 tahun dari Vietnam mendapatkan julukan baru sebagai 'gadis api' karena tubuhnya mampu mengeluarkan haba panas  yang tak terduga. Bahkan, benda-benda yang ada di sekitarnya pun ikut terbakar.

Gadis muda yang tinggal di distrik Tan Binh, Ho Chi Minh, telah membakar hampir seluruh lantai tiga rumah keluarganya. Sang ayah mengatakan api berasal dari energi luar biasa yang ada di dalam tubuh putrinya, seperti  di dedahkan dalam satu s berita Vietman Ngoisao.net, Rabu bertarikh  (23/5/2012).

Identiti budak itu masih dirahsiakan begitu juga dengan gambarnya namun barang-barang rumah yang telah terbakar ditunjukkan untuk tontonan ramai..
http://images.detik.com/albums/detikhealth/2009/07/content/gadis-mutan.jpg 
Inilah sebahagian barangan elektrik yang tebakar disebabkan energi luar biasa yang terdapat pada diri anak perempuan tersebut.

Perkakasan elektrik  di sekitar rumah keluarga ini pun meledak ketika 'gadis api' itu mendekatinya. Tak hanya itu, banyak lagi benda-benda yang telah dibakarnya, seperti , toilet duduk, bilik hotel bahkan pakaiannya sendiri.

Setelah insiden yang terjadi pada tanggal 12 Mei lalu, jaringan elektrik  rumah pun dialihkan, semua perabotan dan peralatan elektrik diletakkan sejauh mungkin dari sang 'gadis api'. Ia pun dijaga 24 jam seminggu, bahkan orangtuanya selalu sedia baldi besar  penuh berisi air dan tuala basah.

Di atas  fenomena pelik ini, kanak-kanak perempuan ini telah melalui satu ujian yang dilakukan oleh pakar yang didatangkan dari  Hong Bang International University, di Ho Chi Minh, Vietnam.

Du Quang Chau, seorang ahli radiesthesia (kemampuan untuk mengesan 'radiasi' dalam tubuh manusia) melakukan serangkaian ujukaji pada gadis itu dan menemukan sesuatu yang aneh di sebelah  kanan otaknya.
Segala apa yang berlaku biasa ataupun luar biasa semuanya adalah kehendak Allah swt dan tidak ada siapa pun yang boleh menghalangnya.

Tiada ulasan:

Catat Komen