Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Rabu, 29 Februari 2012

Siapakah lelaki ini..???

Cikgu Abdul Halim Bustamam
Aku pernah bertemu dengan seseorang yang mempunyai perwatakkan pelik. Dalam kuliah bulananku di sebuah surau di pekan Selama Perak aku pernah dikunjungi oleh seorang lelaki yang mempunyai perwatakkan dan penampilan yang agak pelik.

Menurut penduduk setempat lelaki ini boleh muncul secara tiba-tiba tanpa sebarang kenderaan dan menghilang tanpa disedari. Menurut mereka kami nampak ia solatIsya di Surau ini... pastu bila ada program ceramah di tempat lain yang jaraknya agak jauh tiba-tiba sesampainya kami di tempat ceramah kami boleh ternampak kelibat lelaki ini duduk di tapak ceramah sedangkan ketika kami beredar turun ia masih lagi berada di surau.
Aku tegur jugak lelaki ini tapi dia hanya senyum sambil dok pegang bijik tasbih sebesar biji guli.

Gambar di atas tak dak kena mengena dengan lelaki pelik yang aku temui tu. Tapi..lelaki inipun kira pelik jugak. nama lelakli ini Cikgu Abd Halim Bustamam.Orang kata Cikgu ini menghadapi masaalah mental. Dia mengaku sebagai "Ketua Saintis Sedunia" Tapi dia memang hebat kerana sentiasa beri kuliah jalanan dengan ilmu dan kepakarannya. Entahlah dunia hari ini makin ramai manusia pelik

Tiada ulasan:

Catat Ulasan