Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Ahad, 15 Januari 2012

Kesian sungguh...10 tahun mangsa rogol melahirkan anak..



Seorang kanak-kanak Mexico berusia 10 tahun telah melahirkan seorang bayi lelaki selepas hamil selama 31 minggu

Bayi pra-matang, yang berat 3.3 pound dilahirkan oleh seksyen raja di Hospital Wanita di bandar Puebla dan berada di Unit Rawatan Rapi pulih akibat radang paru-paru.

Ibu muda, yang dari berdekatan San Francisco Totimehuacan komuniti, telah kembali ke tanah air selepas prosedur tetapi melawat bayi setiap hari untuk menyusukan, kata pegawai.

Pejabat Peguam Negara Puebla negeri kini menyiasat sama ada gadis itu telah dirogol dan siapa bapa, pengarah hospital Rogelio Gonzalez berkata, mengikut UpFrontNewswire.

Undang-undang negeri Mexico berkata, ibu-ibu muda tidak mempunyai pengguguran kecuali perempuan boleh membuktikan dia adalah mangsa serangan seksual.

Umur minimum menyatakan persetujuan ialah 12 dan wanita yang menjalani pengguguran di Puebla menghadapi hukuman denda atau penjara jika mereka tidak dapat membuktikan mereka telah didera secara seksual.

Undang-undang yang sedang dikaji semula.

Perempuan, yang tidak dinamakan, tiba di kemudahan perubatan pada 22 Okt, mengalami komplikasi yang mengancam nyawa, termasuk sawan.

Pegawai hospital berkata bayi yang baru lahir adalah dalam keadaan yang baik mengingati kelahiran pra-matang dan ibu pulih dengan baik.

Ini bukan merupakan kes pertama seorang gadis yang teramat muda yang melahirkan anak di Mexico.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan