Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Rabu, 30 November 2011

Diari seorang musafir...Aku bermusafir lagi

Saidin Hasnam
Hari ini rombongan dakwahku seramai 22 orang akan berangkat ke LCCT untuk menuju ke Tawau Sabah. Insyaallah mengikut jadual ketibaan kami di sana akan disambut oleh sahabat di sana dan terus menuju ke tapak program di Pasentren Darul Hidayah Sg. Imam.

Aku diberi kesempatan untuk membentangkan slot dakwah yang pertama iaitu Akidah dalam Perjuangan bermula jam 8.30 malam ini..Bilangan peserta tamrin dianggarkan 150 orang. Kadangkala aku terfikir jugak orang sanggup ke sana ke mari atas urusan bisnes tetapi bayangkan hanya segelintir sahaja umat ini yang sanggup ke sana ke mari atas urusan dakwah dan tarbiah ummat. Aku bersyukur kerana sahabat usrahku sanggup berkorban masa dan wang ringgit untuk bersamaku ke Tawau.

Begitu juga syukur pada Ilahi kerana ada insan yang berhati mulia sanggup menyumbangkan wang ringgit sebanyak Rm3,400 untuk di sumbangkan kepada Madrasah/pondok serta fakir miskin di sana.

Hari seterusnya kami akan ke Semporna dan Kunak. Buat teman-temanku dan pengunjung blog ku mohon agar mendoakan keselamatan kami di sepanjang perjalanan dakwah kami...amiiin

Akhukum fil Islam
Al-fakir Ust saidin Hasnam

1 ulasan:

  1. salam kenal.. jemput singgah blog hamba (Aku Sebutir Pasir) kalau nak baca pengalaman hamba kembara ke 46 buah negara.. :)

    BalasPadam