Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Rabu, 28 September 2011

Setahun Masa hidup ku berlalu terimakasih buat teman-temanku

Sedar tak sedar umur sudah meningkat setahun lagi. Di tempat kerja aku di sapa oleh seorang pembantu am 'selamat hari lahir ustaz' Memang aku terkejut kerana sememangnya aku terlupa hari ini hari lahir aku, mungkin kerana terlalu sebok sangat kut.

Ketika aku tengok facebook banyak juga teman-teman facebookku memberi ucapan ini terimakasih banyak bukan apa sekadar mengingatkan aku bahawa diri ini sudah semakin tua. Banyak orang tak suka dipanggil orang tua kalau boleh panggil orang lama. Tapi bagi aku tak kesah kalau dipanggil orang tua kerana ianya banyak menginsafkan akau bahawa perjalanan hidup ini sudah semakin hampir menemui yang Maha Pencipta.

Aku bersyukur kerana aku memiliki teman-teman yang baik dan saling memperingati. Hidup ini ada kalanya kita berada di bawah dan ada kalanya kita berada nun di atas. Ketika kita berada di atas kita melihat orang di bawah kecil macam semut. Tetapi...kita juga perlu ingat orang di bawah juga melihat kita kecil spt semut. Bayangkan kalau orang bawah terjatuh...mungkin sekadar terjelepuk terseliuh urat kaki tetapi kalau orang yang di atas jatuh ke bawah dah tentu patah riuk dibuatnya. tekad dan azamku biarlah kata pepatah tua-tua padi makin tua makin berisi jangan jadi tua-tua keladi maikin tua makin menjadi atau tua-tua-tua lengkuas makin tua makin bernafsu buas...
Nau'zubillah min zaalik

Tiada ulasan:

Catat Ulasan