Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Selasa, 16 Ogos 2011

Kapsul ubat kuat dari mayat bayi...

http://www.bagansiapiapi.net/pictures/forum/forum-2692-a.gif
Dulu kita pernah dengar heboh diperkatakan sup bayi digunakan sebagai ubat kuat di China. Kali ini beredar pulak kapsul yang dibuat dari daging mayat bayi. Ianya bermula di China kini merebak pulak ke korea
Selatan. Kementerian Kesehatan China kini telah membentuk satu pasukan penyelidik untuk menyelidiki peredaran kapsul yang dibuat dari daging mayat bayi tersebut. Pil yang didakwa boleh menambahkan kekuatan stamina badan. Juru cakap Kementerian Kesihatan, Deng Haihua, , mengatakan pihaknya telah membuat kajian terperinci mengenai keberkesanan pil bayi ini..

salah satu dari tiga jrangkaian tv korea Selatan, pada 6 ogos yang lalu telah menyiarkan filem dokumeteri kapsul dari China yang dibuat dari daging bayi.

Television itu juga memperingatkan bahwa kapsul itu telah digunakan oleh warga Korea.

Sebenarnya memakan uri bayi sudah lama diamalkan dalam tradisi masyarakat China dan di dalam pengobatan tradisional China. Uri bayi diyakini sebagai bahan sperma dan membantu serta melancarkan aliran darah. Di China, uri bayi menjadi milik ibu yang melahirkan.


Kementerian kesihatan China hanya akan menerima uri bayi yang dilahirkan bila si ibu menyumbangkannya. Berdasarkan aturan yang dikeluarkan Kementerian Kesehatan, tidak seorang pun diizinkan menjual atau membeli uri bayi apatah lagi untuk dikomesialkan sebagai ubat atau kapsul pemberi tenaga

Tiada ulasan:

Catat Ulasan