Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Sabtu, 23 Julai 2011

Hari yang meletihkan...


Letih...letih...letih. Itulah ungkapan yang dapat diluahkan oleh hati kecilku. Program padat, masa seolah tak cukup. Malam jemputan untuk qiam..pastu kuliah subuh. Balik kampung tengok mak kat kampung sekaligus jengok kebun sawit yang dah lama jugak tak jengok. Fulamak rumput dah panjang nak kena sembur racun tapi kemarau panjang dan musim panas air perigi pun dah kering. Tangguh dululah..

Buah masak dah banyak yang relai-relai. Phone adik suruh kait, tapi diapun sibuk..ambik kait dan cop kait sendirilah letih lagi...Jam 11,30 pagi selesai dijual duit bagi kat mak untuk belanja kat kampung.

Badan dah rasa tak bermaya...aku bukan muda lagi (sendiri mau ingat) bergegas balik ke Taiping untuk mengadili tilawah/tahfiz al-Quran peringkat kebangsaan anjuran telekom Malaysia bertempat di Pusat latihan Telekom Taiping. Selesai jam 6 petang, perghh lega rasanya. Pastu depa jamu durian pulut pulak, durian gred one tak makan rasa rugi pulak..balaih..pulun sakan jugak dengan pulut santan sekali habih tangkap urat sendiri. Sampai rumah jam 7 petang aku dah tersandar kat sofa nak tunggu masuk solat Maghrib.Kepala rasa berat je.

Tup-tup telefon berdering " Ustaz ...malam nie kuliah ustaz kat Sungai mati. Alamak macam mana aku boleh lupa. Nasib baik depa faham aku sangat letih...rasanya aku lebih letih dari menatang kucin kat atas tuu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan