Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Rabu, 13 April 2011

Hidup ini singkat...


Hidup ini singkat…
Bagaikan sambaran kilat yang hanya sekejap
Dalam sekejap mata, hari berganti bulan…bulan berganti tahun…
Dalam sekejap mata, anak-anak beranjak dewasa…Yang dewasa pun menjadi tua

Di hidup yang singkat ini…
Berapa banyak waktu saya terbuang percuma?
Sudahkah saya melakukan yang terbaik?
Sudahkah saya mengisi setiap detik waktu hidup saya dengan bermanfaat?
Sudahkah saya melakukan sesuatu untuk menggapai impian saya?
Sudahkah saya menjalankan ibadah dengan baik sesuai ajaran agama?
Sudahkah saya melakukan cukup kebajikan?

Hidup ini singkat…
Bersediakah saya menghargai hidup?
Bersediakah saya mensyukuri setiap helaan nafas saya?
Bersediakah saya mengisi hidup yang berharga ini dengan tindakan-tindakan yang bermanfaat?

Hidup ini singkat…namun sangat berharga..

Saya memilih untuk memanfaatkan hidup ini untuk……?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan