Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Jumaat, 24 Disember 2010

Thequran (Quran Palsu) Surah Al-Iman

Apa yang saya bimbangi selama ini telah berlaku..... Dan kini tersebar ke seluruh Asia Tenggara. Ia satu perancangan halus kafir Laknatullah Kristian untuk merosakkan akidah umat Islam dan seterusnya memurtadkan umat Islam.


15 tahun yg lepas saya menerima kitab injil Yahya bertulisan jawi yang tidak tahu siapa pengirimnya. Baru-baru satu sms dihantar yang mengingatkan…berhati-hati membeli Al-Quran(Thequran) Ia mengandungi 4 tambahan surah palsu iaitu Surah Al-Iman,Surah At-Tajasud,Surah Al-Muslimun dan Surah Al-Wasayya.


Dalam blog ini saya cuba menggarapkan intipati ayat dalam surah palsu tersebut. Bagi mereka yang tidak memahami bahasa arab mereka akan membacanya spt mana Al-Quran kerana ia ditulis dalam bahasa arab serta diletakkan baris ayat. Saya mulakan dengan intisari maksud Surah Palsu (Al-Iman)


Qur’an palsu surat Al-Iman :

Surah Al-Iman bermaksud (kepercayaan @ pegangan) Saya catatkan 10 ayat sahaja untuk menunjukkan betapa jahatnya mereka ini.


Ayat 1

Diceritakan tentang beberapa pengikut dalam kitab. Ketika saat ombak besar melanda ketika mereka berada dalam satu pelayaran


Ayat 2

kemudian mereka melihat bayangan Nabi Isa(Jesus) berjalan di atas air. Mereka lalu berkata

'Apakah Tuhan kita sedang mentertawakan kita? Atau adakah kita ini sudah gila?'


Ayat 3

Lalu terdengar satu suara dari langit berkata : jangan takut ini aku, apakah kamu tidak melihat ?


Ayat 4

Maka, satu dari mereka berteriak : Tuhanku, bimbinglah aku, jika Kau memang disini, untuk berjalan diatas air. Ya Allah jadikanlah keraguanku ini menjadi sesuatu yang kenyataan


Ayat 5

Dia (Allah) berkata padanya : kemarilah dan jadilah mu’jizat/keajaiban yang akan selalu diingat.


Ayat 6

Dan mulailah sang pengikut/umat tersebut berjalan, dia lalu melihat betapa kuatnya ombak yang datang sehingga dia menjadi takut akan tenggelam, lalu dia berteriak lagi kepada Tuhannya untuk minta pertolongan.


Ayat 7

Dan Dia mengeluarkan tangan-Nya dan mengangkatnya sambil berkata : Disebabkan keyakinan kamu amat sedikit (was-was tentang kebenaran) maka itulah ganjaran yang kamu dapati


Ayat 8

8. Dan segera setelah Dia pergi dengannya dengan kapal tersebut, Ombak menjadi reda dan si pengikut ini mengucapkan syukur pada-Nya dan berkata :


Ayat 9

Kau adalah benar-benar anak Tuhan; dalam dirimu kami percaya dan di depan-Mu kami bersujud


Ayat 10

Dia berkata : Kegembiraan adalah untuk mereka yang percaya tanpa mencampur adukkan kepercayaan mereka dengan sesuatu yang meragukan. Itulah hasil yang sebenarnya yang kamu perolehi

3 ulasan:

  1. Assalamualaikum.

    Mereka yang cuba mencipta ayat Quran sendiri ini gagal dan biadap kepada Allah.

    Dalam ayat 3 surah palsu tersebut, bunyinya jika dalam loghat Negeri Sembilan bunyinya "apo kamu buto ko? Ayat tersebut jika bagi orang yang sensitif, ia adalah ayat yang sangat biadap.

    Daripada keseluruhan surah palsu ini, tidak layak seseorang yang tidak kuat imannya mendengar kalam Allah.

    Ayat ke 9 surah palsu ini amat bertentangan dengan Surah A-Ikhlas. Surah Al-Ikhlas ini sangat mudah dihafal oleh semua umat Islam.

    Allah adalah sebaik-baik pemelihara Al-Quran

    BalasPadam
  2. Assalamu'alaikum.
    Betul... Allah tidak akan kata / firman / wahyukan begitu... Maha Agung-Nya Allah daripada sifat begitu... Allah akan berfirman "Apakah kamu tidak mengetahui... Apakah kamu tidak berfikir... Apakah kamu tidak melihat... Apakah kamu tidak memerhati.." dsb-nya...

    BalasPadam
  3. asalamualaikum
    betul saya s7 dengan apa kata pak ariffaizal,pada ayat 9 itu sangat bertententangan dengan arti dari surat al-iklash ayat k-3 لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ bahwa allah itu tidak beranak dan tidak di peranakan.
    dan barang siapa yang menemukan pembuat surat ini maka segeralah di bunuh termasuk para pengikutnya

    BalasPadam