Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Isnin, 13 Disember 2010

Kursus latihan Yang Menakutkan....Sanggupkah anda.??

latihan matiSiswa sekolah kejururawatan menjalani satu latihan yang sangat menakutkan iaitu mereka di kubur hidup-hidup . Mereka di masukkan ke dalam keranda mayat. Tujuannya adalah untuk membantu mereka menghargai kehidupan yang di nikmati oleh mereka sekarang ini. Kejadian ini berlaku Rende Medical College i.

Para pelatih juga boleh menulis surat wasiat atau mereka juga boleh menuliskan keinginan terakhir mereka, mengenakan kain kafan (busana) yang akan dibawanya ke liang lahat, dan masuk ke peti keranda perlahan-lahan, peti diturunkan ke “liang kubur”, sebelum 10 menit kemudian dikeluarkan.

“Meski hanya 10 menit, tapi itu pengalaman yang sangat berharga bagi mereka,” kata Professor Qiu Daneng, salah seorang pensyarah yang terlibat mengendalikan kursus tersebut.

Para pelatih ada yang memberi berbagai pandangan antaranya.... “Saya merasa seolah-olah saya dilahirkan kembali ketika saya di keluar kan dari peti mati dan kini saya faham, setiap detik dalam kehidupan kita adalah amatlah berharga,” ujar Xiao Lin, salah seorang pelatih yang terlibat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan