Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Jumaat, 31 Disember 2010

Fobia Azan

Seorang lelaki terpaksa menanggung penderitaan selama lebih 6 bulan . Penyakitnya amat misteri iaitu ia tak boleh mendengar laungan azan kerana badannya tiba-tiba akan menjadi panas dan ia mengelupur kesakitan.

Lelaki itu yang bernama Aminuddin berkata, penyakitnya itu dikesan ketika ia melakukan kerja-kerja pemasangan paip di sebuah stesyen minyak pada bulan november yg lalu. Apabila pulang ke rumah ia terasa sakit di bahagian peha dan lutut selain tidak dapat berjalan seperti mana biasa.

Memang tak dinafikan di dalam Islam selain dari manusia Allah juga menjadikan iblis,syaitan dan jin. Gangguan syaitan jin memang boleh berlaku terhadap manusia. justeru untuk menghindari gangguan tersebut kita digalakkan sentiasa solat dan membaca Al-Quran di samping ada kaedah tertentu yang boleh diamalkan antaranya;
1- Amalkan tiga Qul ketika nak tidur ataupun dalam situasi yang kita rasa tak selesa terutamanya ketika bersendirian atau ditempat yang sunyi.
2-Sentiasa membaca zikir dan doa al-Mathsurat terutama selepas solat asar dan maghrib.
3-Jika gangguan ini berterusan adalah dianjurkan agar azan dilaungkan 7 kali berturut-turut kerana syaitan amat takut dengan bunyi azan.
4-Di samping itu kita perlu sangat membaca ayat kursi untuk mendinding kita dari gangguan tersebut.

Wallahuaklam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan