Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Khamis, 11 November 2010

Pusaka Paling Bernilai

Dalam kitab Muhimmah ada diceritakan seorang muslimah itu akan terangkat dosanya apabila melahirkan anak. lalu seorang perempuan muda sekitar usia 30han pernah berkata kepada saya selesai kuliah. "ustaz...bukan saya tak mau beranak lagi, tapi dokter dan beri nasihat, saya tak boleh bersalin kerana darah tinggi."
Yang lain pula berkata "Suami saya tak mau anak banyak takut tak cukup makan.." Yang ini saya tak berapa setuju kerana rezki semuanya di tangan Allah.

Ada pula yang berpendapat, takut tak dapat beri didikan dan tumpuan kerana sekarang ini suami isteri bekerja sebab itu perlu hadkan bilangan anak. Bagi saya ini ada rasionalnya namun begitu setiap anugerah Allah anggablah itu sebagai rezeki dan terimalah dengan penuh amanah dan bertanggungjawab.


LAKE CITY, Tennesse - Satu pasangan suami isteri, Gil dan Kelly Bates mempunyai 18 orang anak selepas mereka berkahwin 23 tahun lalu, lapor sebuah akhbar semalam.

Pasangan itu dikurniakan sepuluh anak perempuan dan lapan lelaki.

Pada setiap hari, sebanyak 48 biji telur diperlukan jika kesemua anaknya makan sarapan pagi di kediaman mereka di Lake City di Tennesse, Amerika Syarikat.

Kelly dari sini berkata: "Semasa muda, saya tidak mahu anak. Saya hanya mahukan kerjaya."

Anak mereka yang paling tua berumur 21 tahun. - Agensi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan