Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Jumaat, 26 November 2010

6 perkara yang tak boleh dibeli...

1-MASA

Wang berjuta tak akan boleh membeli masa. Masa akan terus berlalu. Ia seperti air sungai yg akan sentiasa mengalir ke muara. 24 jam berlalu jika tak dimenafaatkan ia akan berlalu dengan sia-sia.

2-KEBAHAGIAAN

Andaikata kebahagian boleh dibeli sudah tentu Lady Diana akan hidup tenang,bahagia tanpa skandal dan akhirnya terbunuh. Begitu juga Micheal Jackson punya jet peribadi.Punya mahligai indah di puncak desir angin. memiliki segalanya tetapi ia tidak mendapat kebahagiaan.

3-CINTA

Cinta tidak boleh dibeli dengan wang. Kalau lihat mesej dalam cerita Ahmad Al-Bab arahan P.Ramlee sudah cukup menjelaskan segala-galanya.

4-PERSAHABATAN

Jika bersahabat kerana wang,persahabatan itu terlalu rapuh dan kepura-puraan. Andaikata memilih sahabat kerana Allah insyaallah ianya akan berkekalan hingga ke akhir hayat. Justru sahabat sejati tidak boleh dibeli dgn wang

5-SIHAT

Kalau ditakdirkan kita sakit,pergi berubat diserata tempat, duit habis beribu-ribu....sakit tetap tak sembuh-sembuh. Ini menunjukkan wang tidak bleh memberikan kesihatan pada kita. Semuanya di tangan Ilahi.

6-KEMATIAN

Kematian tidak ada tawar menawar. Jika sudah sampai hukum ajal akan datang menjemput. bayangkan kalau nyawa boleh di beli di Tesco,Giant atau Econserve rasanya makin ramailah mat rempit berlumba haram di jalanraya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan