Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Selasa, 26 Oktober 2010

Berhati-hati ke Tanah Seberang





Pengalaman saya berada di Indonesia banyak mengajar saya supaya berhati-hati dengan makanan. Sukar nak dipastikan sama ada mereka itu muslim ataupun tidak. Mereka bersongkok tetapi rupanya mereka bukan Islam kerana songkok adalah satu budaya bagi mereka'

Ketika saya berada di Solo dan Jogja saya berasa amat was-was untuk makan dihotel walaupun di beritahu ini hotel muslim tetapi dek kerana begitu banyak patung besar diletakkan di pintu masuk diatas meja di sudut dinding menyebabkan saya patah selera untuk makan. Apatah lagi bila tersebar berita tentang serunding daging babi keluaran Indonesia.

Apa yang dipaparkan di bawah ini mungkin akan meloya dan memualkan kita tetapi inilah hakikat yang berlaku di negara yang mempunyai penduduk Islam teramai di dunia


Saya tidak tahu spesis ular apa yang disiang ini mungkin ular yang tidak berbisa.Kepala ular dipotong dengann kapak dan kulitnya dilapah


Daging ular yang siap dilapah dibersihkan kemudian dicincang halus. Selepas dikisar dijadikan daging burger.
Burger Daging Ular siap di hidangkan



Tiada ulasan:

Catat Ulasan