Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Ahad, 22 Ogos 2010

Subhanallah !!! Saintis Buktikan Kiamat Akan Berlaku : Bulan Merekah & Mengecil


Apabila berlaku hari kiamat itu, Tiada sesiapapun yang dapat mendustakan kejadiannya.Kejadian hari kiamat itu merendahkan (golongan yang ingkar), dan meninggikan (golongan yang taat).(Ia berlaku) semasa bumi bergoncang dengan sebebar-benar goncangan. Dan gunung-ganang dihancur leburkan dengan selebur-leburnya, Lalu menjadilah ia debu yang bertebaran," Al-Waqiah 1-6
Hari ini dengan kemajuan teknologi , para saintis berlumba – lumba membuat kajian bukan saja terhad di muka bumi , malah juga di angkasa raya.

Mencuba dengan akal yang dikurniakan Allah ,, mencarii rahsia alam ini dan akhirnya ditemuinya kewujudan Allah , kekuasaanNya , KebesaranNya dan KeagunganNya.

Antara planet yang sangat diminati manusia ialah bulan , dek kerana kedudukan nya yang paling dekat dengan bumi ini.

Mengikut paparan Google rekahan-rekahan pada permukaan bulan menunjukkan ia semakin mengecil. Saintis-saintis percaya bulan akan mengecil apabila keraknya menjadi semakin sejuk seperti sebuah belon yang kehilangan udara.

Sebagai umat islam yang beriman , kita tidak lah sepatutnya bimbang dengan situasi ini , dengan syarat ilmu dan amal mencukupi , tetapi malang kalau – kalau ada yang belum memenuhi segala tuntutan agama sebelum ajal tiba.

Moga – moga dengan tanda – tanda dan syarat – syarat ini ia akan menambahkan lagi ketakwaan dan kepercayaan kepada Allah swt dan hari kiamat serta alam akhirat.

Oleh: ulitmayang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan