Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Sabtu, 28 Ogos 2010

Diari seorang musafir di bumi Allah (Sabtu 28 Ogos 2010)


Rasanya sudah hampir 2 bulan saya menulis dalam blog ini dan terimakasih di atas setiap yang melayarinya termasuklah sahabat-sahabat dari Jakarta,Bandung Semarang dan Chicago US.Tidak ada yang tersirat melainkan perkongsian ilmu yang membawa kita mendekati Allah swt.

Hari ini Sabtu 28 September rumah saya dikunjungi oleh ibu,abang,kakak dan adik yang berhajat untuk berbuka puasa bersama.Hari ini juga saya diminta untuk menyampaikan bantuan dari Al-Fadhil Ustaz Tarmizi Pengarah Urusan Al-Baraqah untuk menyerahkan sumbangan kewangan pada guru-guru Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) Taman Saujana panglima dan PASTI Kg.Boyan sebanyak RM 250 setiap seorang. Alhamdulillah moga bertambah barokah rezeki Ustaz dan bertambah maju dalam perniagaan.

Setelah menyampaikan sumbangan,lebih kurang setengah jam tazkirah ringkas yang sepatutnya disampaikan oleh Al-Fadhil Ustaz Ahmad Fakaruddin Abd Aziz Naib Mudir khir Al-Banat tetapi beliau tak dapat hadir terpaksalah saya menggantikannya. Saya tidak dapat berbuka bersama-sama kerana terpaksa balik memandangkan ahli keluarga sedang berkumpul di rumah saya.

Alangkah indahnya andaikata Allah jadikan Ramadhan ini setiap bulan namun ia hanya datang setahun sekali dan kini kita sudah melalui 18 Ramadhan.

Ya Allah jadikanlah amal kami,amal yang soleh,jiwa kami hidup dengan Islam dan fikrah kami sentiasa bekerja untuk Islam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan