Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Ahad, 26 Mei 2013

Sura rumahtangga sepenuh masa

Nampaknya cuti sekolah nie terpaksalah aku menjadi sura rumahtangga sepenuh masa. masak untuk anak-anak, kemas rumah lagi,lepas tu basuh kain baju. Penat juga dibuatnya. Kalau tak buat siapa lagi nak buat ? Aku bukan ada pembantu rumah...Mau tak mau kena buat sendiri lah

Kadangkala buat  kerja seorang isteri nie menginsafkan aku betapa beratnya beban yang ditanggung oleh isteri di rumah. Bangun kena awal. Kena fikir apa yang nak di masak dan apa yang nak di makan. Kalau untuk kita sorang tak apa...ini untuk anak-anak. Aku bukan jenis spesis. suka makan di kedai. Alhamdulillah seronok juga masak-masak  ni bila tengok anak-anak makan bukan main berselera lagi.

Akhirnya aku doakan agar zaujahku selamat mengerjakan umrah pergi dan balik serta mendapat ganjaran pahala yang besar Amiiin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan