Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Khamis, 17 Januari 2013

Walaupun aku tidak punya apa-apa...namun aku ada Allah...


Bukan Kesukaran dan kesulitan yang membuatkan kita ketakutan
Tetapi...ketakutan itulah yang membuatkan kita jadi sukar dan payah
Justeru...jangan cepat menyerah kalah
dan jangan terhenti untuk terus mencuba...

Jangan sesekali mengadu pada Allah...

Aku banyak masaalah tapi katakan pada masaalah...
Aku Punya Allah yang menentukan segalanya
dan ...aku redho di atas ketentuannya itu.

1 ulasan:

  1. "Wahai Tuhanku, sesungguhnya aku memohon kepada-Mu kecintaan-Mu dan kecintaan orang-orang yang mencintai-Mu, dan aku memohon kepada-Mu amal perbuatan yang dapat menyampaikan aku kepada kecintaan-Mu. Wahai Tuhanku, jadikanlah rasa cinta kepada-Mu itu lebih aku sukai dari diriku sendiri, keluargaku dan dari air yang sejuk". Barangsiapa yang menginginkan agar dirinya dicintai oleh Allah, sebagaimana cinta-Nya kepada Rasul-Nya, maka berdoalah kepada-Nya agar kita selalu bersama-Nya....

    BalasPadam