Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Selasa, 8 Januari 2013

Kucing Ini Ziarah Kubur Tiap-Tiap Hari

Foto : Reuters 
Foto : Reuters
FIRENZE – Seekor kucing di Itali  menunjukkan kesetiannya dengan majikannya yang sudah meninggal dunia. Kucing itu tak pernah lupa mengunjungi makam majikannya setiap hari.

Kucing bernama Toldo itu ditinggal majikannya, Lozelli Renzo,  yang meninggal pada September tahun lalu diusianya yang ke-71.Toldo dikhabarkan mengikuti rombongan pengantar jenazah yang akan memakamkan jasad majikannya itu di sebuah kompleks pemakaman. Sejak saat itu, Toldo pun mulai sering mengunjungi makam majikannya itu.

Kucing itu selalu membawa benda-benda ketika mengunjungi makam majikannya. Benda itu antara lain adalah dedaunan, ranting, dan potongan kertas atau plastik, seperti diberitakan Digital Spy, Isnin (7/1/2013).

“Ketika saya mengunjungi makam suami saya bersama puteri saya, saya melihat ada kumpulan ranting di atas makamnya. Saya bilang ranting itu dibawa Toldo namun puteri saya tidak mau mempercayainya”, ujar isteri dari Renzo.

“Seringkali orang yang saya temui dalam perjalanan mengatakan bahawa Toldo telah berada di sana sejak pagi,” tambahnya.

Menurut isteri Renzo, Renzo memang memiliki hubungan yang sangat dekat dengan Toldo sehingga dia tidak heran dengan sikap setia yang ditunjukkan oleh kucing berusia 3 tahun itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan