Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Selasa, 29 Januari 2013


Korang jangan gelak tengok serban dia ....


Mastana Baba - dari Punjab di utara India – adalah sangat menakjubkan. Beliau dikenali sebagai Turbanator – kain serbannya adalah sepanjang 200 meter! 

Satu kerja nak melilitnya pada kepala dan satu kerja pula nak membukanya.Tapi yang paling menakjubkan ialah bagaimana dia boleh menanggung beban berat serban tersebut yang beratnya lebih 62 kilogram? 

Setiap malam pengikut-pengikutnya meleraikan lilitan kain 200 meters yang diperlukan untuk membuat serban dan mengawalnya sehingga Baba Mastana bangun pada keesokan harinya. 


 "Saya akan bersama serban saya ini di mana sahaja saya pergi, meminta orang ramai menjauhi keganasan, menjauhi keganasan dan menjauhi kebencian," katanya. 

 "Tiada siapa yang akan membunuh saya. Saya akan bersembunyi di sebalik serban saya, "katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan