Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Ahad, 4 November 2012

Pengajaran untuk kaki ponteng


Barangkali ini merupakan pelajaran yang sangat berharga dan sekaligus paling menyakitkan yang tidak akan pernah dilupakan oleh De Fang, seorang pelajar dari Cina, akibat mencuba membolos.

Sebabnya, lengan kanan remaja berusia 16 tahun tersebut tertancap pada   pagar besi setelah ia mencuba melompati pagar untuk melarikan diri dari kelas di sekolahnya yang berada di daerah Suixi, di provinsi Anhui, Cina.

Fang ditemukan oleh teman-teman sekolahnya setelah mendengar teriakan kesakitannya, yang kemudian segera memanggil pertolongan medis baginya.
Petugas bomba yang bergegas ke tempat kejadian, terpaksa harus mengangkat Fang sebelum memotong batang  besi yang menancap di lengannya.

Dia kemudian dilarikan ke rumah sakit, dimana doktor kemudian mencabut batangan besi pada lengannya dalam sebuah pembedahan yang berlangsung selama satu jam.
Kepada tim penyelamat, remaja tersebut menuturkan bahawa dia merasa gugup akan tertangkap dalam aksinya yang membuat telapak tangannya berkeringat sehingga membuatnya tergelincir ketika  mencuoba memanjat pagar besi itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan