Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Sabtu, 25 Ogos 2012

Depa dok bising kelantan,selangor menghadapi krisis air...negeri ni lagi teruk.


Kadang-kadang terasa pelik jugak kenapa isu air  sering dimomok kan dalam media seolah-olah Malaysia ini negara padang pasir yang kekurangan bekalan air. Air kotor, air tak dirawat tah apa=apa lagi terutamanya di negeri yang tidak dikuasai kerajaan Persekutuan. Teruk sangat ke..?Sedangkan kenkawan yang balik beraya bila aku tanya senang je depa jawab semua tu politik je...Tapi nengok dalam berita tv amat menyedihkan. 

Depa tak tau, sekali dua dipaparkan dan  disiarkan mungkin boleh percaya tapi kalau itu yang diulang-ulang kita pun dah naik meluat. 

Air adalah anugerah Allah yang diturunkan dari langit. Manusia tidak  diperlukan untuk membayarnya sebaliknya kita perlu lebih banyak bersyukur di atas anugerah nikmat Allah. Jangan hendaknya kita jadikan isu air untuk mengaut keuntungan kerana barangkali kita akan menerima balasan cash dari Allah di atas tindakkan kita menzalimi orang lain

Berlaku di suatu tempat di Negeri Sembilan bersempadan dengan negeri Pahang iaitu di Simpang Durian gara-gara tiada air kebetulan jadi kemalangan dimana seorang tua anak kepada seorang pemandu lori sawit estrt ingin mencabut gigi dan pergi keklinik berdekatan namun klinik tidak dapat melakukan kerana air tiada. Oleh itu orang tua itu terpaksa pergi ke klinik yang jauh dan berdekatan bandar yang besar sedikit dan dapatlah beliau cabut gigi. Dalam perjalanan balik meniki motor beliau berlanggar dengan suatu van tidak jauh dari rumah beliau.Beliau meninggal dunia dan di bawa ke hospital berdekatan namun tiada doktor bertugas pada malamnya. keesokannya mayat ingin dipost mortem tapi kerana tiada air terpaksa ditangguh dan akhirnya dikembumikan pada hari Jumaat walaupun kemalangan berlaku hari Rabu sebelum.
Semoga Allah mencucuri raahmat atas roh nya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan