Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Sabtu, 14 Julai 2012

Pemakan daging manusia,,Tobat lahum aku tak nak pergi ke negara ini...


pic source: wazaap.com
Pihak berkuasa telah menahan 29 orang termasuk seorang guru berusia 50 an dan budak lelaki berusia 13 tahun yang dituduh sebagai sebahagian daripada kultus kanibal di kawasan pedalaman hutan Papua New Guinea dan mendakwa mereka dengan pembunuhan tujuh doktor yang disyaki ahli sihir, kata polis Jumaat.

Madang Polis, Komander Anthony Wagambie mengesahkan laporan dalam akhbar  yang berkata ahli-ahli kultus didakwa makan otak mangsa mentah-mentah dan  zakar mereka dimasak sup.

"Mereka tidak fikir mereka telah melakukan sebarang kesalahan, mereka mengakui apa yang mereka telah dilakukan secara terbuka," Wagambie memberitahu The Associated Press melalui telefon.

Beliau berkata pembunuh percaya bahawa mangsa mereka mengamalkan "sanguma," atau sihir, dan bahawa mereka telah meminta wang serta menuntut seks daripada penduduk kampung miskin untuk perkhidmatan supernatural mereka.

Dengan memakan organ doktor ahli sihir, ahli-ahli kultus percaya mereka akan mencapai kuasa luar biasa dan kalis peluru, katanya.

"Ia adalah aktiviti pemujaan lazim," kata Wagambie. Beliau berkata beliau percaya mungkin ada di antara 700 dan 1,000 ahli kultus di beberapa kampung di kawasan pedalaman terpencil Papua New Guinea di sebelah timur laut. Kesemua mereka mungkin telah makan daging manusia, katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan