Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Khamis, 26 April 2012

Aku tak sampai..kain pelikat aku sampai dulu...kira oklah tuu

Awal pagi ini aku menerima beberapa keping gambar dari anak lelaki keduaku yang kini berada di Universiti de Toluse French. Alhamdulillah aku difahamkan ketibaannya di sana disambut oleh keluarga angkat rakyat Perancis keturunan Meroko dan beragama Islam. Lega rasanya maklumlah di negara orang makan minum halal haram patut diambil kita.
Kain pelikat yang dipakai serta kain batik adalah hadiah dari aku.Nengok mak angkat dia pakai kain batik lucu jugak

Aku difahamkan dalam keluarga angkat ini hanya ibu angkat sahaja yang masih beramal dengan ajaran Islam yakni solat sedangkan yang lain masih mengabaikannya. Aku sempat berbisik di telinga anakku ketika di KLIA sebelum terbang ke Perancis supaya jaga solat  serta pilih kawan yang baik.

Gambar bersama rakan seperjuangan dari Malaysia. Mereka ini duduk dengan keluarga angkat masing-masing.


Rumah keluarga angkat. Ada kolam renang lagi. Nak berenang apa nyer...sejuk disana mencecah 9 celsius


Tiada ulasan:

Catat Ulasan