Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Rabu, 7 Disember 2011

Wajarkah Ucapan sebegini di ungkapkan...?

Kita sering mendengar ungkapan atau ucapan memuji nama Allah selepas menerima sesuatu hadiah atau anugerah. perkataan "Alhamdulillah" bermaksud pujian bagi Allah. Adakah patut dan kena pada tempatnya sekiranya kita menyebut dalam keadaan kita melakukan maksiat. Contoh paling mudah peminum arak menyebut alhamdulillah setelah selesai minum arak sebagai tanda bersyukur. Seorang pencuri bersyukur pada Allah kerana tak ditangkap setelah dapat meloloskan diri dari kepungan polis?
Begitulah jugak dalam dunia lakonan wajarkah kita sebut alhamdulillah setelah berjaya melakonkan zina diranjang. beginilah ceteknyapemikiran umat Islam akhir zaman. Contoh di bawah ini boleh dijadikan renungan. Benarlah sabda Rasulullah saw umat akhir zaman ini hanya tinggal nama sahaja.

Menurut pelakon Maya yg melakonkan watak ini menyatakan "Saya sendiri telah diberitahu awal tentang kewujudan adegan ini dan ketika hari pergambaran saya memamng berdebar-debar dan satu jam sebelum itu saya rasa pelik kerfana saya tidak pernah melakonkan adengan intim di atas katil seperti itu

Tetapi Alhamdulillah ia berjalan dengan lancar dan muncul di skrin. Rasanya orang yg menontonnya boleh menerimanya. filem ini khabarnya setelah 6 hari ditayangkan berjaya mengutip RM 5.2 juta.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan