Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Sabtu, 10 September 2011

Hang nak bini lagu mana?

Aku ada seorang teman baik, ustaz la jugak. Tapi tak mau kahwin. Dah jadi bujang telajak. hari raya lepas ziarah anak menakan . Tup-tup kebetulan jumpa dia dok tengah melengung kat beranda. Dia sapa aku..., tajam jugak bunyinya "Dunia jugak usraz nie... pakai kereta besar. Sindirnya sambil senyum-senyum" Aku pakai CRV ni bukan nak belagak tapi aku pakai untuk jalan jauh bagi ceramah, selesalah sikit badanpun kurang letih.

Kami nie jenis melawak kasar tapi dimulut je..i hati baik... emosi-emosi tak main le. Aku balas balik. "Tu le enta..orang jalan dengan anak bini, nie dok melengung sana-sini, suruh kahwin tak mau..dok memilih sangat"

Nak cari bini lagu mana? Kut-kut petua ini boleh jadi rujukan kut..

Nak Pandai = Cari isteri cikgu
Nak sihat = Cari isteri doktor
Nak kaya = Cari isteri anak tan sri
Nak glamour = Cari isteri artis
Nak gaduh = Cari isteri samseng
Nak sembang = Cari isteri penceramah
Nak alim = Cari isteri ustazah
Nak gemuk = Cari isteri chef
Nak selamat = Cari isteri polis
Nak stylo = Cari isteri kaki shopping

NAK MAMPUS = Cari isteri muda yg 1 ofis dgn isteri tua..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan