Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Selasa, 23 Ogos 2011

Yang jarang dilihat....

Gambar ini menceritakan segala-galanya bagaimana seorang gadis China bernama Feng Nao seorang gadis yang cantik dan berhati mulia ini. Menurut kenyataan kisah di dalam gambar ini:

"Sebaik saja hujan lebat turun secara tiba-tiba, seorang lelaki tua yang kurang upaya tidak berdaya bergelut di dalam hujan lebat untuk menyelamatkan diri. Ketika itu seorang gadis cantik yang membawa payung bergegas berlari di dalam hujan lebat untuk memberi perlindungan dan menjaga orang tua kurang upaya itu. Walaupun payung itu tidak cukup untuk melindungi diri orang tua itu daripada dibasahi hujan lebat, namun gadis itu tetap berada di sisi lelaki tua itu di dalam kebasahan hujan ...dan ia menjadi adegan yang paling indah di dalam hujan lebat itu."
Apakah akhlak seperti ini masih ada dalam diri umat Islam kini yang semakin terhakis nilai-nilai kasih sayang mereka. Kadangkala pelik juga bila sifat mulia dalam Al-Quran dicontohi oleh orang kafir sebaliknya sifat buruk jahiliah menjadi ikutan kepada sebahagian umat Islam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan