Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Isnin, 11 April 2011

Kenapa Tsunami Berlaku Di Jepun>???


Sesungguhnya telah jelas dan nyata kerosakkan yang berlaku di daratan dan di lautan disebabkan oleh tangan-tangan manusia. Itulah salah satu peringatan Allah di dalam Al-Quran. Manusia yg membelakangkan Allah,angkuh dan sombong akhirnya akan di binasakan dengan musibah yang amat dahsyat.

Rupa-rupanya Jepun ni pengeluar arak terbesar juga di dunia. Kilang arak ini terletak di Sendai, iaitu tempat yang paling teruk dilanda tsunami.

Gempa
bumi yang paling kuat di Jepun dalam catatan sejarah tidak hanya menyebabkanribuan kematian tetapi juga telah melumpuhkan sebahagian daripada industri Jepun. Tempat pembuatan 'Arak' di Miyagi/Sendai, milik Kirin Holdings terus menghentikan pengeluaranselepas gempa itu yang telah menterbalikkan empat tangki bir dan bir tumpah di seluruhpermukaan bumi. Begitu juga tempat pembuatan bir Kirin di Iberaki turut menghentikanpengeluaran.

Gambar di atas adalah Kirin Brewery di Sendai, Miyagi. Kira2 235 batu ke Utara Tokyo. Sendai telah dimusnahkan oleh gempa bumi kuat dan 4 daripada tangki besar menyimpan 'stok' 'air kencing syaitan' telah musnah.Dalam gambar di atas kelihatan kakitangan sedang memeriksa keselamatan tangki yang tinggal. Sementara itu kelihatan buih memutih air kencing syaitan itu tumpah ke bumi. Ukuran saiz ketumpahan air kencing tersebut boleh dibandingka dengan saiz kereta yang terdapat dalam gambar tersebut...

Kotak2 dan botol2 Arak bertaburan di Kilang Pengeluaran Arak selepas berlaku gempabumi di Sendai, Japan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan