Terimalah seadanya...inilah yg mampu disumbangkan

Ahad, 3 Oktober 2010

PASUKAN PANJI HITAM AKAN MUNCUL - MISTERI DISEBALIKNYA


Sabda Nabi SAW, "Al-Mahdi akan muncul setelah keluarnya Panji-panji Hitam dari sebelah Timur, yang mana pasukan ini tidak pernah kalah dengan pasukan mana pun." (Ibnu Majah)

Sabda Nabi SAW, "Panji-panji Hitam akan keluar dari arah Khurasan, dan sementara itu kawan-kawan al-Mahdi (pula) keluar menuju ke Baitulmaqdis."

Sabda Nabi SAW, "Jika kamu semua melihat Panji-panji Hitam datang dari arah Khurasan, maka sambutlah ia walaupun kamu terpaksa merangkak di atas salju. Sesungguhnya di tengah-tengah panji-panji itu ada Khalifah Allah yang mendapat petunjuk." Maksudnya ialah al-Mahdi. (Ibnu Majah, Abu Nuaim & al-Hakim)
Khurasan adalah wilayah yang meliputi Afghanistan, Tajikistan, Turkmenistan dan Uzbekistan


Taliban dan Al-Qaeda benarkah mereka adalah calon Ashhabu Rayati Suud yang dijanjikan? Pasalnya, kelompok ini adalah satu-satunya kaum militan muslim yang paling ditakuti oleh barat kerana kehebatan tempur mereka, juga kerana cita-cita mereka yang radikal; mendirikan negara Islam dari hujung Asia Tenggara hingga barat Morocco.
Mereka adalah muslim fundamentalis yang paling kuat melaksanakan hukum Islam sebagaimana yang pernah berlaku di Madinah pada masa Rasulullah saw. Merekalah satu-satunya kelompok yang paling mendekati gambaran kehidupan Rasulullah saw dan para sahabatnya; beriman, hijrah, perang, mendirikan daulah Islam, melaksanakan semua kewajiban tanpa terkecuali, mendapat boikot dan kecaman antarabangsa, mendapat ujian paling berat dan menyatakan keimanannya, dikepung oleh pasukan ahzab dan banyak lagi sejarah kehidupan generasi assabiqunal awwalun yang hari ini tergambar dalam realiti hidup mereka.

Beberapa penganalisisi hadits-hadits beranggapan bahawa merekalah yang lebih layak untuk menyandang gelaran kehormat itu sesuai dengan beratnya ujian keimanan yang mereka hadapi.

Wallahuaklam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan